Utrata wagi

Szybka utrata wagi

Jak mam być szczery to głównym celem moich podopiecznych jest właśnie redukcja zbędnej tkanki tłuszczowej w celu poprawienia ogólnego stanu zdrowia, samopoczucie i wyglądu. Chęć wrócenia do mniejszych rozmiarów koszulek czy spodni jest bardzo duża i dzięki motywacji do osiągnięcia takowego celu, utrata wagi idzie znacznie szybciej. Zawsze przy utracie wagi staram się pomagać podopiecznym realizować dodatkowe cele.
Najczęstszymi celami jest:

  • poprawa mobilności i ogólnej sprawności,
  • eliminacja bólów stawowych spowodowanych nadwagą,
  • wzmocnienie całego gorsetu mięśniowego,
  • bezbólowe chodzenie, stanie czy siedzenie,
  • zlikwidowanie bólów kręgosłupa np. w odcinku lędźwiowym czy piersiowym

Natomiast u osób bardziej wymagających oprócz utraty wagi budujemy estetyczną, atletyczną sylwetkę. Trening opieramy o ćwiczenia z własnym ciężarem ciała oraz wielostawowe ćwiczenia siłowe, które doskonale sprawdzają się jeśli chodzi o ogólną siłę i sprawność. Oczywiście sylwetka ukarze się dopiero wtedy, jeśli poziom tkanki tłuszczowej będzie wystarczająco niski, aby mięśnie mogły się pokazać. Moim zdaniem dieta redukcyjna nie należy do łatwych, ani też nie należy do trudnych. Należy dobrze poznać własny organizm i zacząć z nim współpracować.

Co jest trudne podczas utraty wagi?
Systematyczność, regularność i dyscyplina.

Utrzymanie tych trzech nawyków na wysokim poziomie gwarantuje Tobie osiągnięcia sukcesu w postaci utraty wagi. Oczywiście, ciężko jest dopiąć wszystko na 100%, jeść zawsze idealnie, zawsze o określonych godzinach i tak jak było w starej szkole odchudzania – 5-6 posiłków dziennie.
Uwierz mi, że równie dobrze można osiągać swoje cele sylwetkowe jedząc 3 obfite posiłki dziennie, zamiast tych 5 czy 6. Od razu dodam, że ilość posiłków w ogóle nie wpływa na przyśpieszenie metabolizmu, ale o tym opowiem innym razem. Po pierwsze zaoszczędzimy mnóstwo czasu, nie tracąc go na przygotowanie posiłków oraz ich spożycie. Z doświadczenia wiem, że nie wszyscy mają czas jeść właśnie tak często i z tego powodu nie podejmują żadnych działań w tym kierunku, dlatego zawsze podczas konsultacji ustalam wraz z podopiecznym częstotliwość posiłków, okresy postu, ulubione produkty oraz te, których nie lubi.

Właśnie to nazywam indywidualnym podejściem do każdego z moich podopiecznych, gdyż po dobrze przeprowadzonej konsultacji wiem w jaki sposób mogę pomóc osobie, która się do mnie zgłosiła i w odpowiedni sposób zmieniamy wspólnie nawyki żywieniowe doprowadzając wcześniej obrany cel do skutku. Osoba współpracująca ze mną jest mega szczęśliwa ze swoich efektów i ja z racji dobrze wykonanej roboty i pomocy osobie potrzebującej. Naprawdę, utrata wagi nie jest niczym trudnym pod warunkiem, że wspólnie dojdziemy do pewnego złotego środka, który pozwoli na bezpieczne i zdrowe redukowanie wagi.

Artykuł mojego autorstwa – redukcja wagi, jak powinna przebiegać i na czym się skupić podczas zbijania zbędnych kilogramów!